Utvändig modifiering

Gjuten kolfiberfront
Ombyggda Seidl sidokjolar och bakkjol
Wisses lack specialbreddning runt om
Vattenskuren motorhuv
Xenon 8000k halvljus
Rödlackerade baklyktor
Specialblandad 4-skikt lack

All kaross och lackjobb utfört av Wisses lack


Invändig modifiering

• 2 st Sparco pro2000 rallystolar
• Sabelt 4” 6-punktsbälte
• Div. mätare
• S-ratt med airbag
• Original golvmatta ersatt med högtalartyg.
• AGs dragracingbåge lackad mattsvart


Tonys Audi RS2



Motor

• 2.2l 20v 5-cyl ADU motor
• AGs extraktorgrenrör
• ITS T80 Turboagg.
• AGs 3.5” downpipe – 3” system
• AGs 4” inlopp
• Lintec luftfilter
• Maxportad topp med upplyfta avgaskanaler med kopparberiliumsäten.
1mm större ventiler (natriumkylda). • Förstärkta dubbla fjädrar. Mekaniska lyftare.
• Titanretainers.
• Specialkammar med AGs spec. med justerbara drev.
• AGs insug med CNC-svarvade fullradiestrattar.
• AGs tryckrör 76.1 mm.
• Verdi stakar
• JE-kolvar
• Auto verdi torrsumpspump. Special oljetråg med tillhörande detaljer.
• AGs blockgördel
• Stålomspunna större bränsleledningar
• HKS bränsletrycksregulator
• 4 st bränslepumpar
• 75lit. Aluminium fuelcell.
• 1700cc spridare
• OMEX 710 Styrsystem mappat på E85
• Elservo till styrning och broms

Motor är byggd och mappad av AG:s.




Transmission/Chassi

• Sach tvåskivig sinter koppling ( 1600Nm)
• Specialfräst svänghjul
• Förstärkt vxl.låda med stel mellandiff.
• Bakaxel original.
• HR coiloversats runt om.
• Svarvade nylonbussningar i framvagn.
• Powerflex bussningar i bakvagn.
• Stummonterad motor och vxl.låda
• Stummont. bakaxel
• Bredare spårvidd